Mahmut & Swap Support

Mahmut leert bij Swap Support veel meer dan bij de bekende online reisorganisatie waar hij hiervoor werkte. Wat is het verschil?
Mahmut

Swap Support anders? Hoezo?

Bij Swap is er meer ruimte voor ontwikkeling. Bij mijn vorige werkgever waren mijn werkzaamheden beperkt tot specifieke software en doelgroepen. Ik werd niet aangemoedigd om iets buiten mijn takenpakket te doen, en dit was niet uitdagend genoeg voor mij. Bij Swap Support krijg ik de ruimte om mijzelf te ontwikkelen op verschillende gebieden en in verschillende software zoals SAP, Oracle en Tagetik.

Ook is het hier veel relaxter doordat we zelfsturend werken. Hiervoor heb ik altijd moeten inklokken, en werd ik gewaarschuwd als ik een minuut te lang pauze nam. Dat was niet echt een fijne setting. Hier krijg je niet de hele dag instructies over wat je moet doen, en wanneer. Daardoor ontwikkel je jezelf meer.

So what?

Ik voel dat ik word vertrouwd en dat er op me wordt gerekend. Ik mag zelf bepalen hoe ik iets doe en wanneer ik iets doe, als ik het maar doe en daar afspraken met de klant over maak. Dat zorgt ervoor dat ik harder mijn best doe. Ik wil de mensen die vertrouwen in mij hebben niet teleurstellen.

Eerlijk gezegd wist ik toen ik begon niet zo goed wat ik kon verwachten. Ik wist wel dat ik me zou richten op SAP BPC, maar niet of het een saaie kantoorbaan zou zijn of niet. Ik ben positief verrast, want het is absoluut niet saai. Het bepalen van mijn eigen deadlines en verantwoordelijkheden geeft mij energie en past goed bij mij.

Hier is geen prikklok, juist daardoor werk ik sommige dagen langer door. Natuurlijk moeten we ook bereikbaar zijn voor de klanten, we hebben dan ook twee tot drie keer per week vaste diensten, waarbij één van ons eerste aanspreekpunt is. Deze vaste diensten worden ver van tevoren ingepland, zodat ik er rekening mee kan houden. Als ik op het laatste moment toch niet kan, dan kan ik altijd ruilen met een collega.

Ik ben blij dat het zo heeft uitgepakt. Bij mijn vorige werkgever had ik niet het gevoel dat ik beloond werd voor al mijn harde werk, terwijl ik me bij Swap juist heel erg gewaardeerd voel.

Swap Support is …

Een fijn bedrijf, waarin je de ruimte hebt om jezelf te ontwikkelen en om jezelf te zijn. Ik heb fijne collega’s die open staan voor een praatje en elkaar altijd helpen. Kort gezegd; work en fun!

Op vrijdagmiddag sluiten we bijvoorbeeld de week af met een borrel en een potje online gamen. Dit zorgt voor een heel andere band met collega’s dan ik gewend ben. We denken er zelfs over na om een heel weekend te gaan gamen op kantoor.

Veel opgestoken?

Sinds ik bij Swap werk, heb ik veel inhoudelijke kennis opgedaan over SAP BPC. Op mijn eerste dag was het wel even zoeken naar mijn plek in het bedrijf, maar mijn collega’s hielpen me goed op weg. Deze collegiale sfeer en werkwijze hebben ervoor gezorgd dat ik mij snel op mijn gemak voelde en gemakkelijk vragen durfde te stellen.

In de toekomst …

Voor nu wil ik mijzelf verder ontwikkelen op het gebied van SAP BPC. Zodra ik hier voldoende over weet, kan ik mij gaan verdiepen in een extra softwarepakket, zoals Tagetik en/of OneStream.